teenmomemelie

Alla inlägg under december 2011

Av Emelie - 29 december 2011 13:47

Upp tidigt i morse och åkte och hjälpte Madde att släppa ut hästarna, sen gjorde jag i ordning bally under tiden hon lämnade hugo till sin morfar, så lastade vi och åkte på träning, såg riktigt bra ut! Bally höll sig lugn och sprang inte iväg mellan hindrena. Nu sitter jag i stallet och väntar på att kunna ta in hästarna så jag kan gå hem och äta lite innan det är dags att ta sig tillbaka till stallet och hoppa själv också! Har hittills bara hoppat T i skogen, och då har hon varit riktigt fin, hoppas det går lika bra på banan ikväll. ;) hoppas Madde kan vara snäll och ta lite kort då också! :)

Av Emelie - 27 december 2011 06:55

Nu verkar det som att jag ska kunna börja blogga igen :D kanske inte varje dag, men ni ska iaf få uppdatering om hur det går med T ;) hittills har allt gått jätte bra! Har inte varit många dåliga pass inte! Dom sista 6 passen har det inte varit några taktfel, inte heller speciellt mkt stress utan hon har varit fin och mjuk att rida! Igår var det planerat att vi skulle åka iväg på våran första hoppträning, men eftersom det blåste så mkt så så vi att vi skulle ta det i veckan istället! Istället blev det en sväng i skogen, hoppade över ett par småträd som ramlat över vägen,och racade i en backe, och det gillade T!;) nehe vänta på att det blir lite ljusare ute så jag kan gå och kolla över hagarna efter nattens storm innan jag släpper ut hästarna!

Av Emelie - 3 december 2011 08:06

nu kommer bloggen ligga still ett tag pga flytt = vi är utan internet ett tag. Ska försöka mig på mobilblogg men kan inte lova nåt;)

Av Emelie - 2 december 2011 21:55

Dagen började bra, eller ja ganska, var otroooligt sliten i morse när jag skulle upp, hade verkligen ingen lust alls att gå upp! Sen efter lunch kom Erica och hennes son Manne och hämtade oss så for vi till stallet, mockade och gjorde färdigt allt.

Sen åkte jag och Coffe ut dit igen när han slutade, jag skulle rida fina T igen! Hade planerat att Coffe skulle ta lite kort, och att jag skulle köra bommar. Båda planerna sprack!! Malva gallskrek så Coffe hade inte möjlighet att fota, Madde tog 2 bilder men dom blev inte alls bra så får hoppas på lite fler bilder när det är ljust!! Vet att alla läsare längtar efter bilder, (speciellt du Malin! ;) ) stå ut, det kommer snart!!


Ridpasset var katastrof idag! Hon taktade, töltade, och passade mer än hon skrittade och travade normalt ;) Hon var stressar redan innan jag satt upp, var ju lite synd att Madde fick se henne första gången så där ;)

Men jag tänker inte ge upp bara för ett misslyckat ridpass!! Många timmars träning kommer krävas, det kommer ta lång tid, men inte kan man ge upp en sån skönhet?!


Och som om inte det vore nog, så skulle vi byta bil, fick låna Madde och Jespers pickup för att använda när vi flyttar, skulle först iväg och hämta en höbal och köra ut, sen natta hästarna sen hem och sova innan en långt flyttdag imorgon! Halvvägs till pappa (där vi skulle hämta hö) small det till under bilen, så säger Coffe "duuuu, nu hände nåt som inte ska hända" Jaha?! "Japp, det finns inga bromsar!" kuuuuuuul!!! not... Men väl hos pappa lyckades Coffe sätta dit dom igen!! Känner mig sjukt stressad inför imorgon! Kan jag inte bara få lägga mig och sova, och sova till flytten är över?

Av Emelie - 2 december 2011 11:29

Så många besökare, men ändå sååå nåra kommentarer?

Av Emelie - 2 december 2011 09:05

Ja idag går första flyttlasset. Vi hade planerat att flytta igår, men vi längtar båda ut till huset så vi bestämde oss igår för att köra ut alla kartonger, eller ja, så mycket som möjligt redan ikväll    Bara för att ev ( om vi har tur, sova i huset i natt!! ) Just nu ligger båda mina tjejer här hos mig och myser, vi lyssnar på lite julmusik och Natalie sjunger, mina vackra prinsessor  

Ikväll hoppas jag att T är lika snäll som igår, för ikväll ska jag tvinga sambon att ta lite kort ;) har funderingar på lite travbommar ikväll nämligen ;) 

Av Emelie - 1 december 2011 15:10

Mamma kom och hämtade oss strax innan 9, så åkte vi först till huset och hämtade nycklar och betalade hyran, sen vidare till stallet. Fick jätte mycket komplimanger för hur fin T var!!   hon kom tranaves och gnäggade när jag gick till hagen och sa hej  :') 

mockade och gjorde klart överallt, sen tog jag in och gjorde T i ordning för första turen!

blåste storm men det gick väldigt bra ändå!! lite småskutt när hon blev rädd, men absolut imhe farligt :P

blev mkt flytta för skänkel för att få henne att lyssna på mig då hon var ganska stark på hacket. får se hur hon är imorgon :)

imorgon blir det bommar!!


Av Emelie - 1 december 2011 07:09

Wow, det slog mig just, att det är den 1 december idag! Vart sjutton har tiden tagit vägen?!


Lite om igår:

Vi åkte från stan vid halv 4, eftersom han beräknade vara i norrköping vid halv 5. Han frågade mig vart han tyckte att vi skulle mötas, Åby svarade jag, men då visade det sig att han kom med en 24meters lastbil och skulle inte komma in där! Så han sa att vi skulle mötas vid ett stor poliskontrollsplats. Då vart jag lite nervös! Lasta i och ur en helt ny häst, bredvid motorvägen? Tänk om hon sliter sig och drar liksom?! Men sen kom vi fram, och det var en ganska avlägsen parkering, med lite skog runt om och lampor, så det var perfekt! Han ringde mig och frågade om vi stod där, och ifall det var mycket folk, (om dom hade poliskontroll!) "neeej då det är bara vi och en bil till så det är lugnt" så hann vi bara lägga på, så rullade en polisbil in som skulle kontrollera en lastbil!

Så till slut kom han äntligen, han lastade ur henne själv, så bytte vi. jag gick runt med henne så hon fick gå ett tag, medan Eva och gubben flyttade över alla saker jag fick med. Så frågade han om vi behövde hjälp att lasta "nejdå, hon är snäll att lasta" svarade jag, han satte sig i lastbilen och åkte. 20 minuter senare hade T fortfarande inte klivit på ;)

Ringde till Malin och frågade vad jag skulle göra, hon känner henne ju bäst. och jag ville inte pressa henne för hårt så där bredvid motorvägen heller! Så efter att jag hade pratat med Malin hämtade Eva en pinne och så klev hon rakt på. Duktiga tjej  Hon hade helt enkelt åkt färdig för den dagen tyckte hon! ;)

stod som ett ljus hela vägen hem, så lastade jag ur henne hemma, myste lite grann, sen fick hon gå in i boxen ett tag medan jag gick igenom och plockade upp alla säckar jag fick med ;) det blev en del!! hon verkade sååå trött så blev ingen ridning igår som jag räknat med, det hade varit en lååång dag! Idag däremot ska jag ut och rida henne, ska bli så spännande!!

Om jag nu så klart kan få tag på Coffe, eftersom klantarslet glömde lyfta ur Natalies bilstol innan han åkte till jobbet i morse, och mamma ska köra oss!!! morr...


 

Fina, fina Tähti!   


Presentation


Mitt liv som ung mamma till 2 små tjejer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards