teenmomemelie

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

HEMSK dag!

Av Emelie - 2 december 2011 21:55

Dagen började bra, eller ja ganska, var otroooligt sliten i morse när jag skulle upp, hade verkligen ingen lust alls att gå upp! Sen efter lunch kom Erica och hennes son Manne och hämtade oss så for vi till stallet, mockade och gjorde färdigt allt.

Sen åkte jag och Coffe ut dit igen när han slutade, jag skulle rida fina T igen! Hade planerat att Coffe skulle ta lite kort, och att jag skulle köra bommar. Båda planerna sprack!! Malva gallskrek så Coffe hade inte möjlighet att fota, Madde tog 2 bilder men dom blev inte alls bra så får hoppas på lite fler bilder när det är ljust!! Vet att alla läsare längtar efter bilder, (speciellt du Malin! ;) ) stå ut, det kommer snart!!


Ridpasset var katastrof idag! Hon taktade, töltade, och passade mer än hon skrittade och travade normalt ;) Hon var stressar redan innan jag satt upp, var ju lite synd att Madde fick se henne första gången så där ;)

Men jag tänker inte ge upp bara för ett misslyckat ridpass!! Många timmars träning kommer krävas, det kommer ta lång tid, men inte kan man ge upp en sån skönhet?!


Och som om inte det vore nog, så skulle vi byta bil, fick låna Madde och Jespers pickup för att använda när vi flyttar, skulle först iväg och hämta en höbal och köra ut, sen natta hästarna sen hem och sova innan en långt flyttdag imorgon! Halvvägs till pappa (där vi skulle hämta hö) small det till under bilen, så säger Coffe "duuuu, nu hände nåt som inte ska hända" Jaha?! "Japp, det finns inga bromsar!" kuuuuuuul!!! not... Men väl hos pappa lyckades Coffe sätta dit dom igen!! Känner mig sjukt stressad inför imorgon! Kan jag inte bara få lägga mig och sova, och sova till flytten är över?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 13 mars 2012 17:18

Pga olika omständigheter som kommer Täthi i slutet av Maj att flytta från mig, om nu ingen annan ville ha henne innan, var några som var intresserade och skulle höra av sig till mig för provridning. Då hoppas vi att hon visar sin bästa sida så dom gi...

Av Emelie - 13 februari 2012 12:46

Ikväll står hoppning på schemat, och sambon är medtvingad så det blir lite kort tagna ;) dock blir det bara travhopp för lillfröken eftersom hon inte är stark nog i galoppen + hoppning ute i snön = dålig kombo! Hoppas det går lika bra som sist, isf k...

Av Emelie - 11 februari 2012 12:16

Hejsan! förlåt för sån otroligt dålig uppdatering! Har knappt varit ute på internet alls sista tiden! Dom flesta som läser undrar säkert hur det gpr med Täthi! Det gpr superbra, hon har utvecklats så otroligt mycket! Hon rids på 3delat bett utan...

Av Emelie - 2 januari 2012 09:43

Har ni slutat kommentera?;)

Av Emelie - 1 januari 2012 18:45

Jaha igår var det nyår. Blev en otroligt kung kväll måste jag säga, låg i sängen redan halv 1! I morse var jag och släppte ut hästarna, blev en ridtur på fina T och sen nickade jag och fixade. Så fixade jag även till maddes hästar eftersom hon blev ...

Presentation


Mitt liv som ung mamma till 2 små tjejer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards