teenmomemelie

Alla inlägg under oktober 2011

.

Av Emelie - 31 oktober 2011 21:01

Knappt sovit i natt för att jag var så nervös för hur det skulle gå att försöka ultraljuda henne idag. Sist gick det ju inte sååå bra, eller ja, det gick inte alls!

Men idag reagerade hon inte ens när han stack henne, och det visade sig att det är en liten fölis i magen!!  



    

...

Av Emelie - 30 oktober 2011 21:25

Idag är en toppendag!! Både skrivit på kontraktet till huset, så inflytt om en månad ungefär!!  


och idag blev det även första traven på Lisa!! Ett stort steg som jag väntat på, och det var sååååå underbart!! 

Fjärilar i magen och en enorm lycka!! Nu blir det en skrittrunda med både Madde, Ida och sen skulle Audnas medryttare Sara med ut också. Blir säkert kul =)


Måste se till att ta lite nya jämförelsebilder på Lisa också!


Imorgon kommer veterinären och ska vaccinera Lisa en andra gång eftersom hon var tvungen att grundas om, och sen ska vi göra ett nytt försök att ultraljuda Pirran imorgon. Då får se hur det går, om hon blir lika sjövild som sist, pratat lite om att försöka sticka henne med lugnande redan på väg in från hagen, men risken finns att vi då får en lösspringande häst på gården... hmm.. ja vi får helt enkelt se hur vi löser det där imorgon, oavsett vad så har jag förbannat ont i magen för det! 

Av Emelie - 23 oktober 2011 17:24

Kan ju börja berätta att Malva nu väger 4865g och är 59 cm lång  


Är även i full gång med igångsättning av Lisa. hon är verkligen helt underbar att rida!! Imorgon är det dags för en tur igen, för idag fick hon vila =)


Vispade ihop chokladmouse förut, så det åt vi med jordgubbar, blåbär och björnbär  


har även missat att skriva att VI SKA FLYTTTTTAAAAAA UT PÅ LANDET!!!!!!!

Chansade och ringde på en annons som låg ute i onsdags, åkte dit 3 timmar senare och kollade,  och i fredags fick vi veta att vi fick det   bara över järdet har jag då stallet, sååå skönt!!!


Hoppas nu att någon kan hyra våran lägenhet nu så vi slipper uppsägningen =)

Av Emelie - 20 oktober 2011 08:48

Igår fick jag äntligen rida min älskade Lisa!! Var nervös innan, eftersom det trots allt var första gången! Men all nervositet var som bortblåst när jag satt upp. ÄNTLIGEN verkar jag ha hittat en häst som inte är helt knäpp ;)

Red ut en kortis med Madde, kändes lite konstigt att för en gångs skull titta NER på henne och inte upp, eftersom hon red lillfisen Audna =)

Provade kolla lite hur hon reagerade på tygeltag och öka och minska tempo. Räckte att jag bara kramade pyttelite i tygeln så sökte hon sig neråt direkt. så med mer muskler och mer fett så kommer det här bli skit bra =D Stod och myste bra länge med båda mina tjejer igår. Pirran han lugnat ner sig nu, så jävla skönt <3 nu kan man t.om ha henne stående lös i boxen utan att hon fjantar sig =)


nehe göra barnen klara för BVC, sen iväg ut till mamma och äta DILLKÖTT!!


  Lisa - okt. 2011   Pirran- Maj 2011

Av Emelie - 18 oktober 2011 10:19

Nu har jag vid 3 olika tillfällen tagit kort på Lisa. Och vilken skillnad!! Äntligen börjar hon se riktigt fin ut, och ÄNTLIGEN!! ska jag börja sätta igång henne!! har varit ute och gått med henne 2 gånger nu, idag får hon via och imorgon ska jag för första gången skritta en liten sväng på henne. Lilla hjärtat!


Lisa är ett hollänskt halvblod som kom till mig den 21 september 2011. Mötte upp en hästlastbil i Eskilstuna efter att hon transporterats från gbg med lastbilen.

Då såg hon ut så här :

  Magen som sjutton med en hovböld som hon gått så länge med att varet var SVART!


2 veckor efter ankomst såg hon ut så här :


  Brunstmärr ;) Fortfarande mager, men med en tömt böld, nya skor och massa mat.


I lördags, lite drygt 7 veckor efter att hon kom såg hon ut så här :


  Lilla hjärtat, äntligen börjar hon se ut som den fina häst hon är!! Ser mycket lyckligare ut på ögonen, har ett helt annat kroppsspråk och verkar trivas med livet hos mig  


Imorgon ska jag för första gången skritta henne!! Åh är så nervös, men hoppas att hon sköter sig och att allt går bra, vilket jag tror också, hon är sååå snäll!

Av Emelie - 11 oktober 2011 11:07

blir rätt glest mellan inläggen, men jag har annat för mig som är viktigare! njuter av varje sekund med mina underbara barn, pojkvän och vänner!


Har fått otroligt bra kontakt med en tjej, hon har barn i samma ålder som båda mina tjejer, natalie tycker det är jätte kul med en ny kompis =)

Så jävla skönt att ha någon att prata med, någon som gått igenom samma sak, någon som är så sjukt likt mig så jag ibland blir rädd för att vi är så lika!

Det är verkligen skönt, även om jag inte är mkt för att öppna mig för andra, visa mina svagheter, så vet jag att hon skulle lyssna om det skulle vara nåt, och hoppas verkligen att hon vet att jag lyssnar också!


Natalie är duktig och städar på sitt rum efter att ha haft kompisar över så gått som varje dag, så nu ser det ut som att en tornado har härjat i hennes rum! Malva har precis somnat om efter att ha lekt i flera timmar, det är så sjukt hur fort hon utvecklas!! 8 veckor blir hon idag också, hon hoppar och skrattar, räcker att hålla henne i händerna så sitter hon, stadig som sjutton i huvudet, kan rulla runt och sparka sig framåt.


Natalie då, jo hon fyller snart hela 3!! år, min stora tjej<3


Ikväll när jag åker ut till hästarna så har jag planerat att ta lite nya kort på båda 2 och göra ett inlägg om hur det går med dom!

Av Emelie - 6 oktober 2011 10:27

Usch, igår kom ångesten över mig igen. Hade inte räknat med att räkningen skulle komma redan den här månaden. Fick veta igår att Pirran och Lisas skoning kommit på Maddes räkning och att det ska vara betalt inom 10 dagar. Hur fan ska det lösas? Alla pengar har gått åt den här månaden med alla extra kostnader. Fan... och det är ju 5 dagar till innan pengarna kommer in. Undrar om jag ska ringa till hovslagaren och kolla om det går att vänta till dess med att betala för mina hästar. Det borde kanske inte vara helt omöjligt? Annars får jag försöka låna ihop till dom pengarna :(


Snart är det dags att göra sig i ordning för att möta upp charlotta och barnen och knalla till bvc!


skriver mer ikväll när coffe kan passa Malva =)

Av Emelie - 5 oktober 2011 08:28

I natt var den en kille som slog sönder rutan till trapphuset, stod och bankade och skrek på grannens dörr. Letade tydligen efter sin flickvän, men när grannen inte öppnade blev killen arg och började hota. Annica hade klivit ut i trappan, henne hade han knuffat in i väggen och sen kastat glasskärvor på. Det krävdes 3 poliser för att få in honom i polisbilen, och under tiden dom bråkade med honom skrek han att han tidigare varit mordbrännare och att han kunde bli det igen.. Herregud, vart fan är samhället på väg?!


Lindade benen på Lisa igår igen, hoppas det såg bra ut i morse. Sprang även lite med henne igår, tänkte longera också men det började blåsa som fan och regna så tänkte att jag skulle vänta med det till idag istället!


Skapligt värdelös jag kände mig när jag lindade igår, fick totalt blackout och kom inte ens ihåg hur man skulle lägga padden! Men men, sånt som händer antar jag ;)


Nehe nu är båda tjejerna vakna, så nu blir det att gå upp och äta frukost så smilla får komma ut!

Presentation


Mitt liv som ung mamma till 2 små tjejer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards