teenmomemelie

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

1a December 2011!!

Av Emelie - 1 december 2011 07:09

Wow, det slog mig just, att det är den 1 december idag! Vart sjutton har tiden tagit vägen?!


Lite om igår:

Vi åkte från stan vid halv 4, eftersom han beräknade vara i norrköping vid halv 5. Han frågade mig vart han tyckte att vi skulle mötas, Åby svarade jag, men då visade det sig att han kom med en 24meters lastbil och skulle inte komma in där! Så han sa att vi skulle mötas vid ett stor poliskontrollsplats. Då vart jag lite nervös! Lasta i och ur en helt ny häst, bredvid motorvägen? Tänk om hon sliter sig och drar liksom?! Men sen kom vi fram, och det var en ganska avlägsen parkering, med lite skog runt om och lampor, så det var perfekt! Han ringde mig och frågade om vi stod där, och ifall det var mycket folk, (om dom hade poliskontroll!) "neeej då det är bara vi och en bil till så det är lugnt" så hann vi bara lägga på, så rullade en polisbil in som skulle kontrollera en lastbil!

Så till slut kom han äntligen, han lastade ur henne själv, så bytte vi. jag gick runt med henne så hon fick gå ett tag, medan Eva och gubben flyttade över alla saker jag fick med. Så frågade han om vi behövde hjälp att lasta "nejdå, hon är snäll att lasta" svarade jag, han satte sig i lastbilen och åkte. 20 minuter senare hade T fortfarande inte klivit på ;)

Ringde till Malin och frågade vad jag skulle göra, hon känner henne ju bäst. och jag ville inte pressa henne för hårt så där bredvid motorvägen heller! Så efter att jag hade pratat med Malin hämtade Eva en pinne och så klev hon rakt på. Duktiga tjej  Hon hade helt enkelt åkt färdig för den dagen tyckte hon! ;)

stod som ett ljus hela vägen hem, så lastade jag ur henne hemma, myste lite grann, sen fick hon gå in i boxen ett tag medan jag gick igenom och plockade upp alla säckar jag fick med ;) det blev en del!! hon verkade sååå trött så blev ingen ridning igår som jag räknat med, det hade varit en lååång dag! Idag däremot ska jag ut och rida henne, ska bli så spännande!!

Om jag nu så klart kan få tag på Coffe, eftersom klantarslet glömde lyfta ur Natalies bilstol innan han åkte till jobbet i morse, och mamma ska köra oss!!! morr...


 

Fina, fina Tähti!   


 
 
martina

martina

1 december 2011 10:15

vad spännade gumman:) Hoppas du kommer få en skön ridtur med henne och njut;)

http://beautywolf.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 13 mars 2012 17:18

Pga olika omständigheter som kommer Täthi i slutet av Maj att flytta från mig, om nu ingen annan ville ha henne innan, var några som var intresserade och skulle höra av sig till mig för provridning. Då hoppas vi att hon visar sin bästa sida så dom gi...

Av Emelie - 13 februari 2012 12:46

Ikväll står hoppning på schemat, och sambon är medtvingad så det blir lite kort tagna ;) dock blir det bara travhopp för lillfröken eftersom hon inte är stark nog i galoppen + hoppning ute i snön = dålig kombo! Hoppas det går lika bra som sist, isf k...

Av Emelie - 11 februari 2012 12:16

Hejsan! förlåt för sån otroligt dålig uppdatering! Har knappt varit ute på internet alls sista tiden! Dom flesta som läser undrar säkert hur det gpr med Täthi! Det gpr superbra, hon har utvecklats så otroligt mycket! Hon rids på 3delat bett utan...

Av Emelie - 2 januari 2012 09:43

Har ni slutat kommentera?;)

Av Emelie - 1 januari 2012 18:45

Jaha igår var det nyår. Blev en otroligt kung kväll måste jag säga, låg i sängen redan halv 1! I morse var jag och släppte ut hästarna, blev en ridtur på fina T och sen nickade jag och fixade. Så fixade jag även till maddes hästar eftersom hon blev ...

Presentation


Mitt liv som ung mamma till 2 små tjejer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards