teenmomemelie

Alla inlägg under oktober 2011

.

Av Emelie - 4 oktober 2011 09:32

Idag är det den 4e oktober redan, om lite mer än 2 månader är det jul, och min tjej fyller hela 3 år!!


nehe nu vaknade lillskrutt, får fortsätta senare!

Av Emelie - 3 oktober 2011 10:27

Åh jag blir så frustrerad. Lisa har varje natt blivit svullen bak, förutom om man lindat bakbenen på henne. I morse ringde Madde och sa att lindorna inte hjälpt och att hon nu var svullen runt om. Sen när hon får gå ut går svullnaden ner lite grann, inte helt, men det ser iaf ganska bra ut.. Vet inte vad det är för fel! 

Hennes gamla fodervärd skrev att hon trodde att hon hade problem med ryggen, fan... Hoppas verkligen inte det!!  

Ska ut imorgon och longera och sen springa lite på vägen får vi se om hon markerar någonstans.. jävla skit :( Hoppas det inte är nåt allvarligt, vill att hon ska må bra ju   


      MIN sötnos   

Av Emelie - 1 oktober 2011 22:28

Här kommer lite info om min nya häst!


Lisa heter hon alltså. Kom till mig med lastbil förra veckan. Tog av henne täcket och fram kom ett benrangel med svullna ben, lång man och en enorm hunger. Har öst på med mat nu och nu börjar man se lite skillnad på henne!!

väntar på att Madde ska skicka över lite bilder till mig så ska ni få se bilder på hur hon såg ut dagen efter att hon kom. I onsdags när hovslagaren var ute visade det sig även att hon hade en gammal hovböld som ingen tagit hand om :(

Hon är ett hollänskt halvblod, kom till sverige 2006, blivit väldigt misskött och ovårdad. Nu är manen ryckt, pälsen borstat, nya skor och efter ett par nätter med lindade ben ser hon redan mycket bättre ut!!

Tog ett par bilder idag när jag var ute, lät henne gå utan täcke ett par timmar och njuta av den förmodligen sista varma dagen innan vintern!!

Hon är en tjej som tagit mitt hjärta med storm, och även om det kommer ta lång tid att bygga upp henne, så kommer jag aldrig, ALDRIG sluta kämpa för den här tjejen!!

Helt klart den finaste personligheten som går att få hos en häst, visst lite olater som vilken annan häst som helst, men vem skulle inte smälta när en stor häst på flera hundra kilo kommer och trycker upp sitt huvud i famnen och vill stå och gosa? Eller som i förrgår när jag stod lutad mot henne boxdörr körde hon ut huvudet och la det mot min axel. blir nästan tårögd bara av att tänka på hur illa jag kan garantera att hon mått!


  10 dagar efter att hon kom till mig!   Mager brunsttjej! :P   Med fett och muskler, kommer hon bli en riktig snygging!!   

Presentation


Mitt liv som ung mamma till 2 små tjejer!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards